Trafiksanering i Jernbane Allé

Fra denne side er der adgang til officielle dokumenter om trafikforholdene på og ved Jernbane Allé, samt tilknyttede tegninger.

Se også Københavns Kommunes Trafik- og miljøplan 2004.

Siden vil senere rumme debatindlæg om forholdene fra f.eks. Lokalråd, Ældreråd, borgere og erhvervsliv.

Trafiktælling:
Trafikken på Jernbane Allé er senest optalt i 1999 og på Finsensvej i 1996i tidsrummet kl. 6-18 en hverdag.

Nord for Vanløse Allé: 7000 biler, 322 cykler/knallerter og 7,1% tung trafik
Syd for Vanløse Allé: 8400 biler, 328 cykler/knallerter og 3,6% tung trafik
Finsensvej n.v. for Sønderjyllands Allé 8400 biler, 400 cykler/knallerter og 4,8% ting trafik


Prognose:
I forslag til tillæg til "Kollektiv trafikplan 1998" er prognosen for trafik i et hverdagsdøgn i 2010 på Vanløse Station og Metroen:

Antal rejsende tog-til-tog: 4500, bus-til-tog: 3000, bil/taxi-til-tog: 1000, cykel-til-tog: 3500, gående-til-tog: 23.000, i alt 35.000 rejsende.

I 1998 var det samlede antal rejsende 19.000.

Vanløse Station anses for let tilgængelig fra Ring 2 og fra Jyllingevej. Efter åbningen af Metroen vil der køre 3 buslinier mellem Vanløse Allé og Jyllingevej og 1 buslinie mellem Vanløse Allé og Grøndals Parkvej (22 og 14). Disse buslinier kører ad Jydeholmen.

Det anføres at Jernbane Allé er meget trafikeret, hvilket kan skabe utrygge forhold for cyklende og gående.
For bussernes vedkommende angives fremkommeligheden på Jyllingevej at være vanskelig fra Ålekistevej til Borups Allé. (Kollektiv Trafikplan 1998, side 102).

 Til top

Opdateret d. 6.8.2006